

همانطور که میدانید، اینستاگرام از پرمخاطبترین اپلیکیشنهاست و طبق تحقیقات بدست آمده ،در اکثر نقاط جهان این اپلیکیشن محبوبیت و استقبال زیادی دارد. علت این محبوبیت میتواند انتشار نوع محتواهایی باشد که در این اپلیکیشن منتشر میشود.
در اینستاگرام میتوان به طور همزمان عکس، فیلم، ویدیو و… را آپلود کرد و تمامی افرادی که پیج موردنظر را دنبال میکنند میتوانند از این محتواها استفاده کنند.
در واقع هدف از طراحی گرافیک پیج ، ارتقا شرکت ، برند و کسبوکار موردنظر است تا سریعتر به رسمیت شناخته شود.
با یک طراحی گرافیک خلاقانه برای پیجتون میتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.
گرافیک اینستاگرام شامل عناصری میشود که در جذابیت بخشیدن به پستها و استوریهای پیج نقش مهمی را ایفا میکند.
این جذابیت باعث افزایش میزان مخاطب پیج شده و محصولات بطور جذابتری به مخاطب نمایش داده میشود. اکثر افراد امروزه برای گسترش کسبوکار خود از رسانه های ارتباط جمعی مانند اینستاگرام و… استفاده میکنند. اما طراحی گرافیک پیج باید به صورت حرفهای و طبق اصول پیش برود تا باعث جذب مخاطب بیشتری شود.
طراحی گرافیک چیزی فراتر از مفاهیم خلاقانه است که بیشتر به ظاهر یا عملکرد پیج برمی گردد.
اولین مرحله شامل طراحی لوگو مناسب میشود. بعضی از شرکتها از یک لوگو خاص و انحصاری بهره میبرند. اما کسبوکارهای کوچک و تازه تاسیس ممکن است لوگوی خاصی را برای ارائه نداشته باشند که میتوان به راحتی و با توجه به موضوع و محتوای پیج لوگویی را طراحی کرد.
مرحله بعدی طراحی یک قالب مناسب برای پیج اینستاگرام خود است. طراحی این قالبها معمولا با توجه به زمینه و نوع کسبوکار باید انتخاب شود. به عبارتی باید بین قالببندی و حیطه فعالیت مجموعه یک ارتباطی برقرار شود.
مرحله بعدی در دیزاین اولیه پیج اینستاگرام انتخاب یک عکس پروفایل مناسب است. برخی از کسبوکارها از همان لوگوی خود برای عکس پروفایل هم استفاد میکنند. در گام بعدی باید قالبهای مناسب برای هایلایتهای پیج را طراحی کنید.
اهمیت این مسئله از دو جهت است: یکی اینکه باعث افزایش جذابیت پیج شما میشود و دیگری اینکه با طراحی هایلایت مخاطب میتواند راحتتر به محتواهای موردنظر خود دسترسی داشته باشد.
نکته بعدی میتواند حفظ سادگی یکپارچگی پیج باشد. در این بخش سعی کنید بیشتر از طرحهای ساده که طرفدار بیشتری دارند استفاده کنید و در این طراحیها یک انسجامی را داشته باشید تا نظر مخاطب بیشتر به پیج موردنظر جلب شود.
در تولید محتوای پیج اینستاگرام باید دقت کنید که موضوعات مرتبط با هم را به اشتراک بگذارید و حتما از تصاویر و ویدیوهای حرفهای استفاده کنید. برای انجام این کار میتوان از برخی اپلیکیشنهای حرفهای در این حیطه استفاده کرد. در صورتی که یک یکپارچگی و انسجام در حول محتواها دیده شود مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کرده و سریعتر اعتماد خواهد کرد. این افزایش اعتماد به کسبوکار شما رونق ویژهای خواهد داد و بهترین روش افزایش فالوور اینستاگرام است.