طراحی و چاپ تبلیغات | طراحی لوگو | کاتالوگ و اینستاگرام
طراحی و چاپ سربرگ کاتالوگ بروشور پوستر آرم لیبل ست اداری | طراحی لوگو | کاتالوگ و اینستاگرام پست استوری هایلایت
زهرا ادریسی | گرافیست طراحی لوگو و ست اداری
21st ژانویه 2023
مدیر وبسایت
0
190

انواع طراحی لوگو

مهمترین چیزی که قبل از طراحی لوگو و آرم ذهن طراح و کارفرما را مشغول می کند ، انتخاب نوع و یا سبک طراحی لوگو است.

بنابراین شما چه به عنوان طراح و چه به عنوان کارفرما نیازمند این هستید تا انواع طراحی لوگو را بشناسید.

به عنوان طراح شما باید بتوانید لوگوی موردنظر خود را با توجه به خواسته کارفرما تشخیص دهید و لوگو را به همان سبک طراحی کنید و یا با توجه به دانش خود و دانستن کاربرد سبک های مختلف طراحی لوگو ، بهترین و مناسب ترین لوگوها را برای کارفرمای خود خلق کنید.

به عنوان کارفرما نیز ، شما می توانید با شناخت این سبک ها و بررسی آنها نوع لوگوی مورد نطر خود را برای کسب و کارتان تشخیص دهید و به طراح درخواست دهید.

 

انواع طراحی لوگو

 

  •  لوگو مونوگرام
  • لوگو تایپوگرافی
  • لوگو تصویری
  • لوگو ترکیبی
  • لوگو امبلم

 

لوگو مونوگرام یا Letter mark

این نوع لوگو معمولا شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک شرکت می باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می شود. اصل سادگی در طراحی لوگو مونوگرام، بسیار بسیار مهم و قابل توجه است.

لوگو هایی که به صورت مونوگرام طراحی می شوند اکثرا لوگوهایی خلاقانه هستند.

مونوگرام

 

لوگو تایپوگرافی

تایپوگرافی، لوگو تایپ یا Word mark نوع دیگری از لوگو است که عمدتا بر پایه فونت ها طراحی می شود اما بسیاری نیز آن را به صورت دستی و دور از چارچوب فونت های آماده طراحی می کنند.

در تایپوگرافی، عمدتا تمرکز طراح بر روی نام کامل تجاری یک شرکت است.

مبحث مهمی که در این سبک لازم به ذکر است، این است که طراح باید بر مسائل آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی لوگو مسلط باشد تا بتواند با یک هارمونی و هماهنگی درست و منسجم، لوگو را طراحی کند.

این سبک از لوگو برای شرکت هایی که دارای نام مختصر خاص و متفاوت هستند بسیار مطلوب و قابل استفاده است.

تایپوگرافی

لوگو تصویری

لوگو تصویری، نماد، آرم ، پیکتوگرام یا Pictorial mark ها عمدتا بر پایه یک تصویر گرافیکی طراحی می شوند.

این نوع لوگو بیشتر شامل آیکون ها و یا شمایل گرافیکی است. این نوع لوگو ها انتخاب های بیشتری را در طراحی به کارفرما و طراح در جهت مفهوم سازی و زیباسازی لوگو می دهد.

همیشه تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه انتقال مفهوم از گذشته دور تا امروز بوده اند. پس تاثیر و ماندگاری لوگو تصویری بر روی ذهن مخاطب امری بدیهی و مسلم است.

 این لوگو بوسیله اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شود که یک نماد بصری را برای کسب و کار شما خلق می کند.

این نوع لوگو بسیار مناسب شرکت هایی است که می خواهند تصویری ماندگار از کسب و کار خود را روی ذهن مخاطب به یادگار بگذارند.

طراحی این نوع آرم آن هم به ساده ترین صورت و با مفهوم بالا، کار مشکلی در بین طراحان است که نیازمند دانشی جامع در زمینه های مختلف طراحی برای طراح است.

لوگو تصویری

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی از ترکیب لوگوتایپ و لوگو تصویری طراحی می شود.

و به دلیل اینکه مباحث مختلف لوگو تایپ و لوگو تصویری را شامل می شود، نیازمند زمان بیشتری در پروسه طراحی است.

انسجام و هماهنگی این اجزا جداگانه بسیار مهم بوده و در صورت عدم وجود هارمونی لازم بین طرح ها، حاصل کار لوگویی زننده و از قبل شکست خورده خواهد بود.

در لوگوی ترکیبی عکس و نوشته، می توانند روی هم قرار بگیرند و یا در کنار یکدیگر باشند. در ضمن شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود، از تلفیق عکس و نوشته یک تصویر مستقل ایجاد کنید.

لوگو های ترکیبی مناسب شرکت هایی هستند که نیازمند داشتن طرح های تصویری و تایپوگرافی برای استفاده در موقعیت های مختلف داردند. یعنی اینکه به لوگو تصویری خود یک تایپوگرافی منحصر به فرد را تخصیص می دهند و یا برعکس به گونه ای که شرکت یا کسب و کارشان با طرح کاملا تخصصی وارد بازار شود.

لوگو ترکیبی

 

لوگو امبلم

لوگو امبلم ( Emblem ) از یک نوشته یا یک فونت درون یک شکل یا آیکون تشکیل شده است.

این سبک از طراحی در طراحی لوگو، تصاویر و شمای فانتزی زیبایی را برای کسب و کار شما خلق می کند. لوگوهای امبلم به دلیل چشم نوازی و خاص بودنشان تاثیر قابل توجهی را روی مخاطب دارند.

از این جهت این نوع و سبک از طراحی لوگو، آن بیزینسی که تاثیر قابل توجهی روی مخاطب را خواهد داشت، به بهترین شکل نمایش می دهد.

لوگو امبلم

قطعا انواع دیگری از طراحی لوگو نیز وجود دارد ولی لوگوهای یاد شده در این پست اصلی ترین و موفق ترین سبک های طراحی آرم و لوگو در دنیا هستند و به قول معروف امتحان خود را پس داده اند.

 

در نتیجه بهتر است به این سبک ها اعتماد کرده و بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

************************************

همانطور که می دانید هیچ چیز به اندازه مشورت با یک متخصص ، شما را در یافتن نوع مورد نظرتان کمک نخواهد کرد.

خانم گرافیست اینجاست تا به صورت رایگان این مشاوره را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا در نهایت به بهترین شکل ممکن به سبک مورد نظر خود در طراحی لوگو خود برسید.

فقط کافیه توی واتساپ یا تلگرام پیام بزارید ” برای طراحی لوگو مشاوره میخوام”

خیلی سریع راهنماییتون می کنم.

مطالب مرتبط
4 آوریل 2023
84

اصول طراحی لوگوتایپ

تایپوگرافی یا لوگوتایپ  فن و هنر چینش حروف است. به شکلی که زبان نوشتاری در هنگام نمایش، خوانا، زیبا و جذاب باشد. رعایت اصول طراحی لوگوتایپ به تعادل بین محتوا و تصاویر در ساختار بصری طراحی شما کمک می‌کند.

7 آوریل 2025
347

نمونه طراحی لوگو

نمونه طراحی لوگو های خانم گرافیست رو میتونید اینجا مشاهده کنید. انواع لوگو های تایپوگرافی ، مونوگرام ، لوگو تصویری ، لوگو ترکیبی و … لازمه بدونید که بیشتر لوگو های طراحی شده در نهایت به سلیقه کارفرما  طراحی و انتخاب رنگ شدند . جهت اطلاع از قیمت و زمان طراحی لوگو اینجا کلیک کنید. […]

6 فوریه 2023
92

چه رنگی برای لوگو انتخاب کنیم؟

اگر برای شما هم سوال است که چه رنگی برای لوگو انتخاب کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید. یکی از ضروری ترین عناصر که در انتقال مفهوم لوگو نقش مهمی دارد “رنگ” است.