تعرفه و قیمت طراحی لوگو با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. باید بدانید که داشتن لوگو در واقع هزینه نیست؛ بلکه سرمایه گذاری است.
سفارش لوگوی برندتان به یک طراح لوگوی متخصص به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما متمایز و منحصر بفرد خواهد بود و پیغام برندتان به خوبی به مخاطبان و مشتریان بالقوه می رسد.
قیمت طراحی لوگو بر اساس تجربه و تخصص و خلاقیت طراح شامل دسته بندی زیر می شود :
- طراحی لوگو با استفاده از سایت های دارای قالب طراحی لوگو آماده
- طراحی لوگو توسط افراد فریلنسر آماتور
- طراحی لوگو توسط افراد فریلنسر نیمه حرفه ای
- طراحی نشان یا لوگو توسط گروه ها و تیم های آماتور
- طراحی آرم یا لوگو توسط تیم ها و شرکت های تبلیغاتی متوسط
- طراحی لوگو برند توسط افراد حرفه ای و مشهور
- طراحی لوگو توسط آژانس خلق برند و طراحی لوگوی حرفه ای
قیمت طراحی لوگو براساس نوع کسب و کار
تعرفه و قیمت طراحی لوگو با نوع کسب و کار هم ارتباط مستقیمی دارد.
مثلا کسب و کارهای کوچک و استارتاپ هایی که نوپا هستند توان مالی پرداخت هزینه های بالای طراحی لوگو و افراد مشهور و حتی تیم های حرفه ای را ندارند و در ابتدا ، به سراغ افراد آماتور و نیمه حرفه ای و یا تیم های آماتور می روند.
اما کسب و کارهای بزرگ و برندهای معتبری که قصد دارند لوگوی خود را بصورت اصولی از ابتدا طراحی یا باز طراحی کنند، با توجه به جایگاهی که اکنون در سطح کسب و کارهای بزرگ داخلی و بین المللی دارند، به سراغ افراد مشهور و آژانس های حرفه ای طراحی لوگو و خلق هویت بصری برند می روند.
این افراد مشهور و آژانس های خلق برند قیمت طراحی لوگو را با توجه به نوع کاری که انجام می دهند و انرژی و زمانی که می گذارند؛ تعیین می کنند.
موارد تاثیر گذار در قیمت طراحی لوگو
هزینهی طراحی لوگو بر چه اساسی محاسبه می شود؟ پاسخ به این سوال نیاز به تخصص و تجربه در زمینهی گرافیک و طراحی لوگو دارد.
مشاغل مختلفی با صرف هزینه های اندک لوگوی تبلیغاتی خود را دریافت می کنند؛ درحالی که برخی دیگر حاضر به صرف مبالغ بالاتری برای ساخت یک لوگوی یکتا می شوند.
اگرچه تعیین قیمت لوگو بر عهدهی طراح خواهد بود و بحثی کاملا تخصصی است، اما این فرمول باید بتواند مشتری را هم در مورد هزینهها متقاعد کند.
با توجه به گستردگی کسب و کارهای اینترنتی، هرروزه تعداد زیادی لوگو به لوگوهای ثبت شده در دنیا اضافه می شود. بنابراین طراحی لوگویی استثنایی و یکتا، خلاقیت، مهارت و زمان می طلبد. طبیعی است که هزینهی دریافتی برای طراحی چنین لوگوهایی به مراتب بیشتر باشد.
۱- نوع طرح لوگو
لوگوها دارای انواع مختلف تایپوگرافی، مونوگرام و ترکیبی ، تصویری و … هستند. هریک از این طرح ها پیچیدگی های خاص خود را دارد و بر قیمت نهایی لوگو تاثیرگذار خواهد بود.
۲- زمان صرف شده برای طراحی لوگو
مسلما کارهایی که در بازهی زمانی طولانی تری انجام می شوند، نتیجهی بهتری خواهند داشت.
لوگوهایی که زمان بیشتری به صورت متمرکز صرف طراحی آن شده است، قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهند.
در شرایط تحویل فوری لوگو، قیمت ها متفاوت خواهد بود؛ چرا که طراح یا طراحان باید به صورت فشرده تری کار کنند. در این صورت علاوه بر کیفیت محصول، سرعت تحویل هم بر قیمت لوگو تاثیر دارد و ارزش کار را بالا می برد.
نهایتا این طراح است که زمان تحویل نهایی را تعیین می کند.
۳- بودجهی کارفرما
اگر شما به دنبال یک لوگو برای توسعه کسب وکار خود هستید، باید پیش از سفارش میزان بودجه ی پرداختی را تعیین کنید.
در واقع باید پیش زمینه ای از هزینه ها داشته باشید و متناسب با بودجه تان اقدام به سفارش لوگو کنید.
از طرف دیگر طراح باید میزان سختی کار، زمان و تعداد دفعات اصلاح را تخمین بزند و قیمت حدودی را اعلام کند. ممکن است کارفرما با مبلغ مورد انتظار طراح موافقت نکند؛ بنابراین پیش از شروع به کار برای وقت و کاری که انجام می دهید، ارزش قائل شوید و قیمت کار خود را تعیین کرده و با مشتری در میان بگذارید.
۴- طرح های اولیه
معمولا هر طراح، بین ۲ تا ۵ نمونهی اولیه به کارفرما تحویل می دهد.
اگر به تعداد بیشتری نیاز دارید، باید هزینهی بیشتری صرف کنید. با توجه به تعداد طرح های اولیه و میزان گستردگی انتخاب برای کارفرما، قیمت کار متفاوت خواهد بود.
۵-دفعات ویرایش
حتی پس از پایان کار هم احتمال ویرایش لوگو وجود دارد. در واقع حرفه ای ترین طراحان هم بهطور متوسط ۴ تا ۶ مرتبه طرح نهایی را ویرایش می کنند.
بنابراین طراح باید پیش از پذیرش کار، تعداد دفعات ویرایش را با مشتری در میان بگذارد. افزایش دفعات ویرایش به معنی افزایش قیمت لوگو خواهد بود.
*********************
همانطور که می دانید هیچ چیز به اندازه مشورت با یک متخصص ، شما را در طراحی لوگوی مورد نظرتان کمک نخواهد کرد.
خانم گرافیست اینجاست تا به صورت رایگان این مشاوره را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا در نهایت به بهترین شکل ممکن به سبک مورد نظر خود در طراحی لوگو خود برسید.
فقط کافیه توی واتساپ یا تلگرام پیام بزارید ” برای طراحی لوگو مشاوره میخوام”
حتما در اسرع وقت راهنماییتون می کنم.